El club

L’origen del nostre Club es remunta al 1957, quan de la mà d’Ernest Barrufet s’organitzàven partits al col.legi Salvador Lluch. L’afició va anar incrementant-se i es funda el Club Handbol Gavà com a estructura. Eren inicis molt modestos on es jugava en camps de terra i s’havien de pintar les ratlles cada cop que s’hi jugava.

El Club va anar creixent fins que a mitjants del anys 60 i amb el suport de la Companyia Roca Radiadors, l’empenta va ser definitiva per acabar d’impulsar el Club a cotes superiors. Diverses fases d’ascens van portar el primer equip a Divisió d’Honor.

Corria l’any 1972. Durant 4 temporades l’equip va estar filtrejant en les categories estatals, inclosa la divisió d’honor, fins que la pèrdua de la categoria i desvinculació de la companyia Roca Radiadors va fer que el Club a finals dels 70 i els 80 passés a instal.lar-se en categories territorials. La secció femenina del Club es va inaugurar a principis dels 60, de la mà de l’incombustible Pere Mora, començant a forjar ja en aquella època la universalitat del nostre Club.

Després d’un dur treball de manteniment del club durant els anys 80 gràcies al qual el Club es va mantenir viu i sense el qual potser ara no estariem parlant de tot això ( Ricardo Vescovi, Ignacio Gamen, Antoni Agustí, Pere LLumà, Pedro Jiménez), torna a ser durant els anys 90,amb un treball inesgotable de jugadors, entrenadors, directius i aficionats, que tant l’equip masculí com el femení tornen a col.locar el Club en categories nacionals.

Queda en el record l’ascens del Senior Femení en el Sector disputat a Gavà i els ascensos del Senior Masculí a Canàries i Euskadi i el sector d’ascens a Divisió d’Honor B jugat a Ceuta l’any 2001. Desde aleshores fins l’actualitat, el Club ha treballat sense descans per tal de poder nodrir els primers equips amb jugadors formats pel propi Club, tot i que les incorporacions externes als diferents equips durant diferents èpoques han donat un molt bon resultat tant a nivel esportiu com humà.

El Club intenta sempre mantenir l’equilibri entre la part esportiva (exigència, esforç, competitivitat), la part social (sentiment de pertinença a un col.lectiu) i la part formativa (esperit d’equip, superació, col.lectivitat). Tot sota un mateix paraigües, desitjant que tothom que passa pel nostre Club es senti com a casa seva.

Actualment disposem d’equips desde categoria babys fins a veterans, on diverses generacions estan representades. Pares que han estat vinculats al nostre Club en el passat volen que els seus fills visquin amb la mateixa intensitat el que ells van viure anys enrera. El Club esta format aquesta temporada que iniciem per uns 300 jugadors.

El futur depararà moltes sorpreses i és necessari està molt preparat pel que vindrà. Amb l’empenta i la responsabilitat que ens donen tans anys d’història, de ben segur que s’aconseguiran els resultats que es proposin. Les persones venen i van, però el Club manté viva la flama més que mai. A seguir treballant!!!